fredag 24 januari 2014

Solen skiner!

Tänk vad härligt det är och vad glad man blir när solen skiner. Jag tycker den här helgen har börjat väldigt bra med en långpromenad i solens sken.


Och om man inte vill gå ut så kan man ju göra som Alicia: vara inne och mysa.


Ha en härlig helg!

Kram Malena

lördag 11 januari 2014

Tråkigt väder, tråkig månad!

Jag ska försöka att inte låta allt för negativ i det här inlägget, MEN fy vad jag tycker de här månaderna innan våren kommer är tråkiga! Om det ändå kunde vara minusgrader och snö, nejdå regn, regn och åter regn. Jag längtar så efter efter våren och sommaren nu när julen är över....


Tur att man har lite bilder att njuta av från den tiden det blommade i trädgården!

Kram Malena

måndag 6 januari 2014

Gott Nytt År önskar jag er alla!

Idag är det tretton dagar sedan det var jul och det känns tråkigt att julen snart är slut. Jag är kanske lite julfanatiker, men jag älskar verkligen julen med allt julpyntande, julpysslande och att laga all den underbara julmaten. Att få slå in julklappar och överraska nära och kära. Det är härligt!
Men nu har vi ett helt nytt år att se fram emot och vi kan ju bara hoppas att det blir bättre än det förra. Några av de ljusglimtar och underbara ting som hände förra året var att min Alicia fick en helt underbar kull med kattungar som föddes i juni och som har kommit till fantastiska familjer. Nu har jag fått lite bilder på de små som nu börjar bli lite större;) Tack för att ni skickat mig dessa härliga bilder!


Det här är Aston numera döpt till Watson.


Här är Amadeus och Alice!

Ha en härlig vecka.

Kram Malena


tisdag 24 december 2013

En fröjdefull jul




Jag önskar er alla en fröjdefull och fridfull jul!
Kram Malena

söndag 22 december 2013

Fjärde advent



Nu är det den fjärde advent och denna dag ska jag laga juliga älgfärsbullar, ungsbaka julskinkan och juldekorera det sista. Hoppas ni alla kan njuta av julefrid och ledighet.
Ha en riktigt skön söndag!



Kram Malena

tisdag 3 december 2013

Första advent

Tänk vad tiden går…
I söndags var det redan första advent. En vacker dag med strålande sol och någon plusgrad ute. Det blev en tur till kyrkan och sedan adventsfika hemma med familj och mor och far. De första lussekatterna avnjöts (dock inköpta) men oerhört goda ändå;)


Ha en fortsatt fin vecka!

söndag 17 november 2013

Spa tips

För några helger sedan var jag och mannen tillsammans med 12 vänner på Marstrands havshotell och det vill jag verkligen rekommendera för er som är sugna på att åka iväg och bara få vara. Servicen var fantastisk, maten och drycken var jättebra och spa avdelningen avkopplande och med många olika bad, bastur med mera och en trevlig sparitual! Rummen var helt okej. Så åk iväg koppla av och njut!



Ha en härlig söndag!