fredag 10 februari 2012

Min plottriga trädgård

Nu har jag anmält mig till en kurs i Trädgårdsdesign för att lära mig hur jag ska kunna få en inte riktigt så plottrig trädgård som jag har idag. Att anlägga en liten mindre rabatt är väl inte så svårt, men att ta ett helhetsgrepp på hela trädgårdens utseende är svårare. Dels är det ju en gammal trädgård från 40-talet så mycket av det som finns där är ju planterat av tidigare ägare, men sedan har jag svårt för att visualisera större ytor så det tänker jag att jag kanske skulle kunna få hjälp med genom att gå en kurs i Trädgårdsdesign.
Här kommer iallafall lite bilder från valda delar av min trädgård:


                             Ingrid Bergman ros
Honugsros och kaprifol

                          Louise Bouignetros
                          Kaptensros (inget annat känt namn)

Buskklematis??

Lavendel

Madame Plantierros

Clematis vitalba

Rönnbär

Höstaster

Vindruvor

Vallmo

Rhododenron

3 kommentarer:

  1. Oh ljuva sommar... fina somriga bilder. Nu är det drygt... jag saknar mitt uteliv i trädgården som mest nu i februari.

    Jättetrevligt att du ska ta en kurs i design - den kommer nog att ge dig stort utbyte och många roliga timmars jobb :-)

    Kram

    SvaraRadera
  2. En designkurs skulle jag verkligen behöva gå
    du har tur att det fanns några gamla växter i trädgården i min var det bara ett par buskar och en stor gräsmatta inga gångar mm när vi köpte huset
    ha det så gott
    maggan

    SvaraRadera
  3. Ja, en del buskar och träd har vi sparat, men det mesta har jag planterat, iaf allt det som syns här ovan och lite till;)

    SvaraRadera