onsdag 16 april 2014

Påsken är på ingång

Påsken börjar närma sig och jag hoppas som så många andra med mig att solen ska värma oss dessa lediga dagar. Jag längtar ut till trädgården så jag kan sätta igång med det riktiga vårbruket. Kyla och mycket arbete har satt hinder i vägen för det:)
Tidigt i morse gick jag ut för att ta några bilder och solen sken så fint, men det hade varit frost under natten och den låg kvar på sina ställen, jag hoppas verkligen den försvinner snart för gott! Hoppas ni alla får en fin onsdag och en fortsatt härlig vecka.


 Somliga tulpaner trotsar ståndaktigt frosten....

....medan andra bidar sin tid.

Den kaukasiska förgätmigejen har börjat titta upp efter sin vintersömn.

Påskliljorna blommar fint nu till påsk!

Kram Malena

3 kommentarer:

  1. The blue forget-me-nots are beautiful.

    SvaraRadera
  2. Hoppas helgen blir fin med sol och jord under naglarna...=)

    GLAD PÅSK...!!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  3. Riktig god påske!
    Så vakker katt du har!
    Vi har en blåmasket Birmagutt på 5 år og hadde brunmasket i 12 år før den døde av akutt nyresvikt....
    Fantastiske dyr❤❤❤

    Takk for din hilsen ;)
    Klem Camilla .

    SvaraRadera