fredag 22 mars 2013

Drömmar kan slå in

Idag är det dags för Blommig fredag och dagens tema är drömmar kan slå in.


Jag kanske inte riktigt har så storslagna drömmar som att få ha en så enorm trädgård som finns vid slottet Versailles i Frankrike. Kanske inte heller deras rabatter och planteringar. En del av dem var fantastiska och andra som den här mycket färgstarka. Oavsett så var det en fröjd att vandra där och jag drömmer mig iallafall tillbaka, särskilt nu när det fortfarande är så kallt och blåsigt ute.



Däremot drömmer jag om att få skapa flera rum i min egna trädgård med många gångar och mycket blommor och rabatter och krukor fyllda med allt vackert!
 
Vill du också vara med i Blommig fredag? Gå då in och läs på: Bland rosor och bladlöss
 

7 kommentarer:

  1. Ja, olika rum i trädgården är fint, och gångar och rabatte...mmm bara det ville bli vår snart så =)

    SvaraRadera
  2. Rum i trädgården är verkligen vackert. Vill också ha vår...nu!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Det var nok en flott opplevelse å være der! Dit kunne jeg tenke meg å reise selv.
    God helg!

    SvaraRadera
  4. ÅÅ har du fått gå där, vilken drömfylld promenad det måste ha varit.
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  5. Ja, nu längtar vi efter våår solen skiner iaf, men det är kallt!
    Välkommen Marit som följare av min blogg!
    Kram Malena

    SvaraRadera
  6. Mysigt i din trädgård, föredrar den framför Versailles.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Inger, det är mina släktingars trädgård strax utanför Paris.
      Och ja den är jättemysig:)

      Radera